افزایش حافظه داخلی گوشی های اندرویدی
دل نوشته عباس درویشی
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
نظر سنجی

شمابیشترکدام رادوس دارید؟

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

آوای دلتنگی






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1267
:: کل نظرات : 57

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 21
:: باردید دیروز : 41
:: بازدید هفته : 21
:: بازدید ماه : 3228
:: بازدید سال : 21636
:: بازدید کلی : 224920
تبلیغات
<-Text3->

افزایش حافظه داخلی گوشی های اندرویدی

اگر گوشی اندرویدی شما هم حافظه داخلی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ مگابایت داشته باشد حتما به این مشکل بر خورده اید که تا ۲۰ الی ۳۰ بازی و نرم*افزار نصب می*کنید خطای پرشدن حافظه داخلی مانع نصب موارد جدید می شود. بله یکی از مشکلات گوشی*های اندرویدی مانند سایر گوشی*های هوشمند کمبود حافظه داخلی است که این محدودیت در نصب برنامه و بازی*های مختلف پس از مدتی معلوم می*شود. ولی برای هر مشکلی یک راهی نیز وجود دارد و برای این مشکل هم آموزش ادامه مطلب را به شما پیشنهاد می*کنیم.

پیشنیاز مهم برای این آموزش:
- روت بودن گوشی
- داشتن حافظه SD با کلاس ۱۰
- داشتن مهارت کافی در کارکردن با سیستم*عامل اندروید.

در صورت نصب نرم*افزار یا بازی فایل*های Data آن در حافظه داخلی هم دخیره می*گردد، حتی اگر آن برنامه بصورت Move to SD باشد و در اصل در حافظه SD باشد باز هم از حافظه داخلی استفاده می*کند. در این روش در اصل ما حافظه داخلی را برای آن برنامه به حافظه SD بصورت Link مسیری ایجاد می*کنیم تا همه موارد از Date تا LIB را نیز در SD ذخیره نماید. در صورتی که مایل به انجام این کار می*باشید به ادامه همین مطلب مراجعه نمایید.


هشدار مهم :* تمامی کارهای شما اگر به همراه آموزش باشد مشکلی پیش نمی*آید ولی درصورتی که جایی را اشتباه انجام دهید ممکن هست اطلاعات کامپیوتر شما از بین برود یا حتی مموری کارت شما بسوزد!* پس مراحل را دقیق بخوانید و با حوصله انجام دهید. این روش بارها بر روی گوشی*های مختلف تست شده و هیچ مشکلی ندارد.

۱- از تمامی اطلاعات داخل حافظه خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

۲- از اطلاعات گوشی خود هم یک بک آپ داشته باشید تا در موقعی که مشکلی پیش*آمد و مجبور به تعویض رام شدید اطلاعات از بین نرود.

۳- نرم افزار MiniTools را دانلود و نصب نمایید.

۴- حافظه مموری کارت را با RAM Reader یا ابزارهای مشابه به کامپیوتر وصل کنید. (به هیچ وجه با گوشی متصل نباشید!* مموری کارت را از گوشی خارج نمایید.)

۵- نرم*افزار MiniTools را اجرا کرده و گزینه سمت چپ یعنی Partition Wizard را انتخاب نمایید.

۶- در پنجره بازشده Disk 2 یعنی نوار دوم که حافظه مموری می*باشد راست کلیک نمایید و Split را بر گزینید. و مقدار New Partition Size را براساس حافظه خود مثلا برای ۱۶ گیگ ۲ گیگ و برای ۳۲ گیگ ۴ گیگ می*توانید انتخاب کنید. باز این مقدار دست شما می*باشد و به حافظه Data برنامه های نصبی اضافه خواهد شد. در آخر OK بزنید. خواهید دید در انتهای نوار دوم به آن مقدار بخشی ایجاد شده است.

۷- مقدار جدید را Delete نمایید و دوباره راست کلیک کرده و بر روی بخش کوچک Create را برگزینید و مانند تصویر زیر تکمیل نمیایید :

 آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس

 


دقت نمایید که Primary و از نوع FAT32 باشد. مقدار آن و Label می*تواند دلخواه خودتان باشد. در انتها OK را بزنید.

۸- چک کنید مراحل فوق را به درستی انجام داده اید و کاری با DISK 1 که حافظه کامپیوتر می*باشد کاری نداشته اید! در صورت صحیح بودن از بالا بر روی Apply کلیک کنید و به گزینه*هایی که از شما می*پرسد جواب موافق دهید و مدتی را صبر کنید تا کار انجام شود. پس از اتمام کار بر روی نوار DISK 2 دو عدد پارتیشن Primary و FAT32 وجود خواهد داشت. در این صورت حافظه را از کامپیوتر جدا کرده و به گوشی متصل نمایید.

۹- نرم*افزار Link2SD را از اینجا دانلود و نصب نمایید:* Download Link2SD Final Version

10- نرم*افزار فوق را اجرا کرده و در اولین ورود صفحه ای باز می*شود که نوع پارتیشن دوم را از شما می*پرسد. گزینه FAT32 یعنی آخری را انتخاب کنید و تایید نمایید. از شما مجوز ROOT درخواست می*شود که Allow بزنید. حال پیغامی باید ظاهر شود. اگر پیغام داده شد که Scrip created و خواستار Restart شد بدانید که همه چیز درست بوده و گزینه Restart را انتخاب نمایید. ولی در صورتی که گزینه ای غیر از این بود و دلیل آن را Busy بودن Device اعلام کرد یک بار دستی گوشی را Reboot کنید. در صورتی که پیغامی غیر از اینها بود بحای مرحله ۷ که FAT32 انتخاب کردیم به ترتیب نوع ext2 و درصورت موفق آمیز نشد آن به ترتیب تا ext4 پیش بروید. این گزینه بر اساس انواع گوشی متغیر است ولی بر اساس تجربه این را فهمیده ایم که FAT32 برای اکثر گوشی*ها مناسب است.

۱۱- پس از طی مرحله فوق و ریبوت شدن دستگاه باز نرم*افزار Link2SD را بازکنید و بر روی یک نرم*افزار یا بازی سایر نرم*افزارهای سیستمی کلیک نمایید. در صفحه باز شده در زیر گزینه Create Link فعال شده است که با زدن آن و انتخاب تمامی گزینه های ممکن عمل Link کردن را انجام دهید. حال این برنامه یا بازی کاملا با عنوانی که در حافظه داخلی می*باشد ولی در پارتیشن جدیدی که ساختیم قرار گرفته است. این اعمال روی حافظه را با زدن منو و Storage Info می*توانید مشاهده کنید.

توجه: در صورتی که نرم*افزارهایی که به SD لینک شده*اند کار نکرند یک*بار گوشی را Reboot کنید مشکل آنها حل* می*شود. در صورت داشتن هرگونه مشکل و سوال در بخش دیدگاه*ها بیان کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 468
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4

نویسنده : عباس
تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1393
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
❤❤❤❤❤❤ABBAS ❤❤❤❤❤❤ به وبلاگ من خوش آمدید $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$_________________________$$ $$_______$$$$$$$$$$________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_______$$$$$$$$$$________$$ $$_________________________$$ $$_________________________$$ $$____$$$$$_______$$$$$____$$ $$__$$$$$$$$$___$$$$$$$$$__$$ $$_$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$_$$ $$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$ $$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$ $$____$$$$$$$$$$$$$$$$$____$$ $$______$$$$$$$$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$________$$ $$_________$$$$$$$_________$$ $$__________$$$$$__________$$ $$___________$$$___________$$ $$____________$____________$$ $$_________________________$$ $$_________________________$$ $$_$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$_$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$$_______$$$$$$___$$ $$____$$$$$$_____$$$$$$____$$ $$______$$$$$$$$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$________$$ $$___ _____$$$$$$$________$$ $$_________________________$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ این وب را برای تمامی لحظات خوب و بدم ساختم تا اروم بگیرم و خیلی چیزا فراموشم شه
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید